lördag 3 september 2011

3 September 2011

Tiden går för fort och det händer inte så mycket som jag skulle vilja, ja när det gäller spinneriet....På onsdag så får vi hjälp att göra affärsplan av Companion. Äntligen.
Jag har varit på Spinnkurs på Sätergläntan och det var jätte svårt men fick ull kunskap, nya vänner och god mat. På lördag kväll var Veronica Skytt och berättade om Filtmakeriets verksamhet i Kilafors hon var mycket inspirerande och underbar föredragshållare, det fullkomligt lyste om henne sedan sålde hon garn och det var verkligen på rätt ställe; 72 sticktokiga köpstarka kvinnor.

Jag har även börjat grundkurs i stickning på HV så nu produceras provlappar för fullt.

I dag har jag varit på vävutställning i Råby, vävstugan firar 40 år och visade en del av sina alster under 40 år!

På måndag är det Lövmöte på med Hemslöjdsföreningen med anledning av 100 års jubileum nästa år. Då ska hantverkare i sörmland fylla minst 50 löv profiler med någon form av hantverk; svarvat, smitt, stickat, tovat eller vävt. Jag ska försöka att dela ut några löv på nästa stick café den 18 September på Gästgiveriet i Sparreholm.

1 kommentar:

  1. Även om inget händer så låter det som om det händer mycket, men jag förstår dig, när man väl har bestämt sig för att genomföra en sak så vill man ju att det ska gå undan lite så att man får komma igång.
    Jag har varit på kurs för Veronica ett antal ggr och jag har samma uppfattning om henne som du, Hon är en fantastiskt kunnig och inspirerande tjej. Vi har alltid väldigt roligt på kurserna hennes.
    Jag skulle hemskt gärna vilja ha ett sådant löv som du pratar om, jag gillar ju att sticka också även om jag inte är så väldans bra på´t så jag får väl komma på stickkafé´t den 18 då.
    /Moni

    SvaraRadera