söndag 18 september 2011

Utlämning av LÖV

I dag hade vi stick café mellan 15-20 besökare varav 5 fick löv att dekorera efter egna idéer. Det var två hantverkare ifrån Eskilstuna;Carina och Margret. Sedan var det Sonja Berlin ifrån Malmköpin och Kerstin Karlen strax utanför, även Marianne Larsson ifrån Nyköping tecknade sig för ett löv så nu blir det spännande. Några av oss stickade men det var mycket prat och skratt.
Vi har träff med Companion på onsdag och då ska vi sätta siffror på vår affärsplan och så ska Gunilla få till ett kontrakt med Kommunen som verkar vara svåra att ha att göra med.
Vi kommer med små steg mot vårt mål: SPINNERI

2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen att jag inte kom som jag hade sagt men plötsligt stod ett oväntat besök på vår veranda så jag fick helt enkelt tänka om, så som det blir på helgerna emellanåt och jag hade inget mobilnummer till Gunilla eller någon annan i er grupp. Finns chansen kvar att teckna sig för ett löv undrar jag, eller ska jag höra med Lillemor Boman?
    /Moni

    SvaraRadera
  2. Cilla på Hyltingeö16 oktober 2011 kl. 22:11

    Finns det någon av er "proffs" på ull som kan tänka sig att hålla en kurs i ullhantering för nybörjare som jag? Vi har gutefår, norsk spelsau och korsningslamm gute/spelsau - skulle vara roligt att kunna ta tillvara ullen.

    SvaraRadera