fredag 28 september 2012

ÄNTLIGEN

Nu är vi i mål. I Onsdags hade vi en träff i Folkets Hus i Sparreholm dit vi bjudit in de som vill bli med i vårt Aktiebolag " Båvens Spinnhus AB" . Det kom drygt 30 deltagare som lyssnade på oss då vi med glädje och glöd berättade om att nu är vi klara. Vi har fått lånelöfte, hyreskontrakt på 10 år av kommunen så nu beställer vi maskinerna nästa vecka. Vi har ca 25 som skrivit på för att köpa sig en aktie i det fantastiska spinneriet. Vi kommer att ha öppet för flera intressenter under Oktober om man vill teckna sig för aktier a 5000:- Själv var jag helt uppfylld av ull och får efter en knapp vecka på Shetlandsöarna där jag sett tusentals får( finns 250 000 livdjur) ullsortering , urskickliga hand spinnare och hantverkare. Att vi inte tar hand om den fantastiska ullen är en skam för Sverige, vilket gör att jag blir ännu mera taggad att ändra på det. Resan kommer att gå nästa år i September och jag kan rekommendera den. Återkommer då vi fått leveransbesked om maskinerna.

1 kommentar:

  1. Tack för en intressant och rolig träff. Känns så spännande och glädjande att det äntligen tar mer "fysisk" form detta med Båvens Spinnhus. Kul också att få vara en liten aktieägare i detta projekt.
    Kanske kan jag övertala någon mer att teckna sig för en aktie eller två innan tidsfristen löper ut.
    /Moni

    SvaraRadera